Home / Originele Ideeën / Beko BBQ-actie

Beko BBQ-actie

Beko barbecue actie

Beko Benelux is een grote inkooporganisatie voor bakkerijproducten en –grondstoffen. Beko is zich ervan goed bewust dat marketingprojecten voor hun klanten, de ambachtelijke bakkers in Nederland, succesvol moeten kunnen zijn. Daarom wordt al vele jaren een actie ontwikkeld die tot doel heeft het verhogen van de gemiddelde besteding van klanten in de bakkerijwinkels. Beko bedacht samen met haar reclamebureau een Picknickactie en een BBQ-actie. Helma Elemans, productmanager van Beko Benelux legde de vraag neer bij JURJEN®.

JURJEN® liet een ruime hoeveelheid picknicksets produceren voorzien van de corporate identity van Beko, en het jaar daarop een zelfde hoeveelheid BBQ’s.

Zowel de Picknickactie als de BBQ-actie werden in twee opeenvolgende jaren gevoerd in 1.250 bakkerijwinkels die worden beleverd door Beko. De klanten van de bakkerij kregen bij elke besteding van € 6,00 een kraslot. Door direct te krassen wisten de consumenten of ze een mooie picknickrugzak / BBQ, iets lekkers van de bakker of (jammer genoeg) niets hadden gewonnen. De bakkerijen zelf kregen een compleet pakket aangeleverd bestaande uit actieposters, vlaggenlijnen, het consumentenblad ‘Baksels’, een receptenboek, een set krasloten en een picknickrugzak / BBQ. De actie was een groot succes. Een sterk staaltje van klantenmarketing van de zijde van Beko, aangevuld met een op maat ingekocht geschenk van JURJEN®.

Geïnspireerd? Wij kunnen nog veel meer.